Tunas Anggur



Pokok Anggur yang aku tanam pada minggu lepas dah ada yg mengeluarkan tunas. Peh!!! kira sejuk juga ler tangan aku ner bila bab menanam pokok ini. semalam aku siram pokok dan mula kira anak benih yg sudah tumbuh... dalam 18 polibeg yang aku semai, lebih daripada separuh sudah menunjukkan tanda2 akan bertunas dan ader yang sudag bertunas pung. la ne tgh dok study camne nak pindahkan ke lokasi sebenar dan camne nak jaga... secara teori cam dah tahu tapi pratikal kena belajar melalui pengalaman.
Projek serai aku akan masuk bab menanam pada hari Ahad ne 10hb Aug. Anak benih dijadualkan sampai pada hari tersebut tapi tak sure pukul brape? so kena standby kat kebun ler aku ari tur... aku dah kabo kat partner dan Pak Chu untuk standby.

Comments

Popular posts from this blog

Cara Permohonan Tanah

Proses Tuaian Madu

Kenalilah Madu Kelulut Asli