Lebah Kelulut : First Venture

Esok amat bermakna bagi aku kerana tempahan 10 koloni kelulut daripada pembekal di Sg Petani akan samapi awal pagi. Mujurlah esok adalah hari cuti am di Pahang. So bolehlah aku uruskan proses meletakkan kesemua koloni kelulut di kebun. Pembekal telah berjanji untuk menghantarnya malam ini dan dijangka sampai pada awal pagi esok.

Ini bermakna aku mengambil risiko yang agak besar dalam bidang ini. Tanpa ilmu di dada tetapi telah terjun dalam bidang ini. Nasib baik la lebah kelulut ini tidak perlu diberikan makanan, kalo idok musti mati kebulur semuanya kerana aku nyer komitmen amatlah kurang.


Gambo atas adalah pic yang dihantar oleh pembekal. Antara koloni yang ada dalam stok mereka yang boleh dibeli oleh sesiapa yang berminat. Harga amat berpatutan. Apa2 feedback daripada transaksi pertama ini akan saya update dalam isu yang akan datang. Hopefully Allah SWT akan permudahkan urusan ini serta pemindahan teknologi dan pengetahuan yang akan berjalan lancar.

Comments

Popular posts from this blog

Cara Permohonan Tanah

Proses Tuaian Madu

Kenalilah Madu Kelulut Asli