Lebah Kelulut @ Rumah

 Sarang Lebah Kelulut
Hari ini aku berpeluang utk balik ke rumah ayah mertua di Sg Lembing untuk urasan persekolahan anak. Kena uruskan pakaian sekolah anak aku yang terpaksa custom made by my mother in law. So masa lepak di tepi tangga rumah aku sempat snap gambar sarang kelulut spt yg saya share dalam blog ini. Sarang ini sudah lama bermastautin di rumah pak mertua aku. Memula dia bersarang di tepi tingkap dapur rumah and mungkin lokasinya x sesuai sebab bising serta bau masakan menganggu hormon lebah ini, maka koloni kelulut ini telah berpindah di tepi tangga plak.

Masalahnya yg timbul adalah camne aku nak pindahkan dalam sarang kotak yang mudah utk dituai madunya? Ada sesiapa yang sudi hendak memberikan idea... you're welcome to share your ideas...

Comments

Popular posts from this blog

Cara Permohonan Tanah

Proses Tuaian Madu

Kenalilah Madu Kelulut Asli