Selamat Hari Buruh

Selamat hari buruh kepada semua warga pekerja Swasta dan kerajaan diseluruh Malaysia Khasnya dan diseluruh dunia amnya. Ini kerana warga pekerja Malaysia sekarang ne berada di seluruh dunia.

Sudah lama aku tak mencoretkan apa2 berita dalam blog ini. Ianya disebabkan oleh aktiviti pertanianku yang sudah makin tidak berapa aktif recently. Kebun durianku sudah sebulan aku tinggalkan sejak hari terakhir membaja dulu. Semalam aku sempat menjenguk sebentar, ternyata pokok durianku sudah makin subur. Begitu juga dengan rumput rampai. sudah makin meninggi. Dalam sebulan dua ne kena merumput pulak. Alhamdulliah, pokok durian sudah mula berputik walaupun bukan keseluruhan pokok di kebun. Pokok yang kurang subur disebabkan pengabaian yang bertahun lamanya juga sudah menunjukkan pemulihan yang memberangsangkan.

Pokok Plam Epal yang aku snap dalam coretan ini ditanam dihadapan rumah. Sudah bertahun ianya tidak pernah gagal untuk berbuah. Cuma tuannya sahaja yang kadang2 ajer dapat merasa kemanisan buahnya. maklumlah tanam diluar pagar rumah. Aku sedekah ajer kat bebudak motor yang lalu-lalang sambil menyebat buah plamku tanpa memintanya. Pokok anggur yang aku tanam dipagar rumah juga sudah mengeluarkan daun setelah sebulan aku toggelkan.

Kepada Warga Pekerja - Selamat Bercuti.

Comments

Popular posts from this blog

Cara Permohonan Tanah

Proses Tuaian Madu

Kenalilah Madu Kelulut Asli