Green Agro World - Tanaman Cili & Sayur

Semasa melayari internet saya terbaca mengenai artikal Projek Usahasama Tanaman Cili dan Sayuran yang dilaksanakan oleh Syarikat Green Agro World.

Detail syarikat adalah spt berikut;

Syarikat Green Agro World telah didaftarkan sebagai syarikat milikan tunggal 100% milik Bumiputera. Bernombor pendaftaran SA 0110484-P syarikat ini di alamat di L1-63, Tingkat 1, Klang City Square, Jalan Nangka / KU1, 41400 Klang, Selangor.

Syarikat ini menjalankan aktiviti perkongsian modal untuk mereka yang berminat dengan pertanian tetapi masalah nak menanam, menjaga dan menuai. Para peserta akan diminta membayar modal dan dijanjikan dengan kadar pulangan tetap secara bulanan. Detail jumlah bayaran modal dan pulangan spt di bawah.

Konsep Perlaksanaan Projek Usahasama:
Projek Usahama ini adalah program khas anjuran syarikat dalam menyokong visi dan misi syarikat untuk menjadi pembekal utama hasil tanaman cili serta tanaman sayuran berdaun serta ulam di Malaysia. Rangka program yang sangat strategik ini telah pun mendapat sambutan hangat para usahawan-usahawan tani samaada usahawan baru mahupun yang sudah lama dalam industri tani. Sehingga April 2010, syarikat telah pun memiliki hampir 7 ladang meliputi kawasan seluas 11 ekar tanah hasil projek usahasama untuk tanaman cili secara fertigasi manakala untuk tanaman sayuran berdaun serta ulaman, kini rumah ke 4 telah pun dibina. Namun hasil pengualaran masih lagi berada dibawah sasaran syarikat. Projek Usahasama ini akan dijalankan sehingga syarikat mencapai hasil keluaran seperti yang disasarkan.

Matlamat Program:
  1. Mewujudkan zon pengeluaran utama untuk tanaman cili dan tanaman sayuran berdaun serta ulaman
  2. Membantu meningkatkan pengeluaran makanan negara yang berkualiti dengan menggunakan teknologi yang tinggi seperti teknologi fertigasi dan hidrofonik
  3. Membangun dan meningkatkan penglibatan usahawan-usahawan dalam bidang pengeluaran makanan.
  4. Meningkatkan pendapatan bersih peserta sekurang-sekuranya RM420 sebulan untuk tanaman cili dan RM350 untuk tanaman sayuran berdaun dan ulaman mengikut belian lot tanaman minima.
Kaedah Penyertaan Projek Tanaman Cili:

Kadar Bayaran Penyertaan Projek : RM 3000/ LOT
Bayaran Surat Perjanjian Guaman : RM200/ Nama (di tanggung oleh peserta)
Tempoh Kontrak Perjanjian : 2 Tahun (Jaminan 24 X Bayaran)
Penyertaan Minimum : 1 LOT
Penyertaan Maksimum : Tiada Had
Kaedah Bayaran Keuntungan : Auto Pay, Agro Bank.Bayaran Mengikut
Jumlah Keuntungan Semusim.
Jumlah Penanaman : 4000 Pokok/ Ekar

Kaedah Pengiraan Hasil Tanaman Cili Fertigasi:

Bayaran Penyertaan Projek/ Lot : RM 3,000.00 (Lot)
Penepatan Bayaran / Lot : RM 420.00 (Sebulan)
Jumlah Bayaran Kontrak Perjanjian (24 X bayaran) : RM 10,080.00
Anggaran Keuntungan/ Lot : RM 7,080.00



Kaedah Penyertaan Projek Tanaman Sayuran Berdaun & Ulam:

Kadar Bayaran Penyertaan Projek : RM 3000/ LOT
Bayaran Surat Perjanjian Guaman : RM200/ Nama (di tanggung oleh peserta)
Tempoh Kontrak Perjanjian : 3 Tahun (Jaminan 36 X Bayaran)
Penyertaan Minimum : 1 LOT
Penyertaan Maksimum : Tiada Had
Kaedah Bayaran Keuntungan : Auto Pay, Agro Bank.Bayaran Mengikut
Jumlah Keuntungan
Jumlah Penanaman : Terhad untuk 30 Lot Tanaman sahaja

Kaedah Pengiraan Hasil Tanaman Sayuran Berdaun & Ulam:

Bayaran Penyertaan Projek/ Lot : RM 3,000.00 (Lot)
(1 Lot = 240 Lubang Tanaman X 30hari kutipan)
Harga Kontrak / Lubang : RM 00.05 (Lubang)
Pendapatan Bulanan / Lot : RM 360.00 (Sebulan)
( 240 Lubang X 30Hari X RM00.05)
Kos Sewa Tapak/ Lot : RM 10.00
Pendapatan Bersih Bulanan : RM 350.00 (Sebulan)
Jumlah Bayaran Kontrak Perjanjian (36 X bayaran) : RM 12,600.00
Anggaran Keuntungan/ Lot : RM 9,400.00

Untuk tahu dengan lebih lanjut, sila layari : www.Greenagroworld.blogspot.com.

Comments

Anonymous said…
Berhati-hati semasa beli lots. Pembayaran selalunya bertangguh. Jangan percaya!
Anonymous said…
bulan 8 belum byr lg....
Anonymous said…
x dpt bln 7 lg..
Anonymous said…
Puan Marina iaitu bos Green Agro World, masih BELUM BAYAR saya sebanyak RM12,600 je, setakat ni.

Hari raya ituhari, iaitu pada bulan Ogos, company dia start mula tak bayar deposit ke akaun saya.

Saya ingat nak buat report POLIS, tapi...

Nak bagi CHANCE dulu, sebab dia ni usahawan bumiputera.

Ingatkan nak bagi sokongan kononnya ni...
Anonymous said…
pulak dah..

saya ingat baru nak join..

hai, macam2...kenapa la melayu ni susah nak jujur bila berniaga.


12 ribu banyak tu..

Anonymous said…
jgn la report polis dulu, nanti dgn duit duit tk dpt
Abdulz said…
Saya dihubungi oleh tuan ampunya Green Agro World dan minta saya untuk deletekan semua komen pasal GAW kerana menjejaskan prestasi serta businesnya... Apa kata survey? haruskah saya menurut permintaannya????
Anonymous said…
En Abdulz,
Walau setiap perniagaan ada untung rugi tetapi melarikan diri dengan masalah akan menambah perit dan hilang kepercayaan orang awam terhadap GAW. Sebaiknya Pn Marina ni panggil pelabur yang belum dibayar tu dan jelaskan apa masalah sebenarnya ... dan kita pula sebagai pemberi modal kena rasional dan sabar. Kita juga minta Pn Marina bertaubat dan istighfar banyak-banyak supaya Allah bantu dia.

Anonymous said…
Seterusnya En Abdulz,
Untuk 'delete' semua komen tu kenalah Pn Marina tu rasional pula. Kalau salah atau dikatakan 'fitnah' sila berikan fakta ... bukan alasan. Damage has been done and correction must be made... kita teliti semula perjanjian dgn GAW.
Anonymous said…
sy masih percaya kat sis marina..sedangkan laut pun ada pasang surutnya..berilh dia peluang utk memperbetulkan masalah nie..tp sy setuju, sis marina sepatutnya xplain benda2 mcm nie supaya org lain tahu masalah tersebut..wpun xkan semua akan bakal memahaminya...
Anonymous said…
Saya juga peserta cili, halia, timun ulam, kacang panjang..join sejak 2010. Payment semua ok hingga July 2012. Lepas tu semua payment dah x dpt. SMS & tel semua x jawab akhir2 ni. Last SMS kata penyelasan sdg dibuat, payment start Nov 2012, payment date ikut date agreement. So kita tunggu bagi masa dia selesaikan bulan ni samada dpt payment atau tidak. Kalau ikut agreement salah satu pakej saya masuk tu awal bulan, tp so far blum ada payment jugak.
Anonymous said…
saya pun belum dapat payment. tapi ada dapat surat pemberitahuan yang mengatakan ada kelewatan pembayaran sehingga 20 nov. harap harap payment akan dapat bulan ni.
Anonymous said…
Kenapa marina mesti lari dari masalah? Kalau ada problem just inform peserta, jgn lari mcm tu je
Anonymous said…
pi lawat ladang, tgk byk ladang cili yg terbengkalai. apa kes???? kedai sayur kat gm klang cam takde org masuk je???
Anonymous said…
pymt deen pun xmasuk2 lg..konon ikut tarikh sebelum2 nie...dulu dpt dlm 6hb, tp sampai hr nie xmasuk2...hurmmm.....
Anonymous said…
Saya juga telah terlabur pd bulan sept lalu dan di janjikan pendapatan bulan Nov. Harap sesiapa yang ada contact no. Puan Marina atau pegawainya dapat memberi no tel beliau untuk di hubungi. Saya bimbang saya telah tertipu kerana sehingga hari ni tak ada berita dari green agro world. telefon juga tidak berjawab.
Anonymous said…
Kita kena berdepan dgn puan marina ,saya call office pun tk terjawap.mungkin kita boleh discuss ni di facebook. Harap ada sesiap yg pandai create group page tolong create dan inform disini. Saya rasa kita kena settle cepat benda ni, takut diorng lari. Duit pun hilang. Siapa setuju? Saya akan buat police report akhir bulan ni.
Norwa&Hadi said…
Saya baru lepas lawat ladang last week.. payment saya pun ada sangkut.. tp bile pgi opis diorg n lawat ladang so saya xde masalah..Alhamdulillah cili tgh tunggu masa nak masak.. utk kacang panjang plak dh blh petik hasil dia.. pasal ladang yg terbengkalai tu xde plak saya n hubby nmpak wpun kiteorg dh jelajah 3-4 ladang jgk la.. ladang yg dh tamat musim nak tukar baru ada la.. maybe salah tgk kot.. sy ngan hubby booking utk lot baru lagi :) Hope bulan ni or dec payment dh kembali normal.. Kena la doakan yg baik2 kan coz kita nak benda yg baik.. kalau semua ckp yg yg tak baik tu dh kire doa.. Doa kan senjata org MUKMIN..tu je nak kongsi -SAVE GAZA-
Anonymous said…
Aah ekk.. Insaf seketika la plak.. aku masuk 1 lot jer pun..huhuhu.. daripada duit tu aku abes beli rokok, naseb aku ambik wat modal tanaman nie..at least aku dpt gak bulan2.. duit dapat, beli rokok pun dpt.. hehehe..lewat byr tu belakang kire la kot janji dpt duit.. kalau x ambk tanaman nie pun kire lebur gak duit aku sbb beli rokok..
Anonymous said…
Kita doakan moga Marina byr. Call dia mmg dia x jawap tapi bila sms kadang2 dia jwp ckp nak bg tarikh pbyran. tapi sampai kesudah dia x bg tarikh. last saya masuk savp 3/2012 yg patut byr Ogos lalu tapi sampai sekarang x dpt payment lg. I & husband melabur dr 2009 lg & payment sebelum ni ok je cuma sejak julai je payment x dpt. Pn Marina patut panggil sume pelabur & bg penerangan fasal apa dia x dpt byr & crita apa masalahnya. biar kita faham. ini dia buat kita risau je, bukan sikit kite melabur, siap ambik loan lagi. dah payment terhenti camana nak byr loan?? So mari kita semua berdoakan bukakan hati Marina utk byr duit yg patut kita dpt.
Anonymous said…
Saya pergi 5 ladang, 2 ladang mmg ok, 2 ladang i kata terbiar sbb tumbuh lalang mmg nampak terbiar. ladang ke5 buah cili sampai buruk sbb x petik & siap tumbuh lalang mmg nampak x terjaga. i x taulah sbb apa. kalau ikut logik takkan ada ladang yg cam gitu, patut sume ladang mesti berada dlm keaadaan yg baik. rasa saya mcm dia guna pekerja yg sama atau x cukup pekerja. ladang yg terbiar tu mmg sebelum ni i pernah pergi & keadaannya ok. Marina modal dah byk takda situisi cam gini blh tjadi.
Fasal kedai sayur dia kat GM tu, setiap kali i lalu mmg cam takde org masuk pun, i setiap bulan pi GM klang beli brg. lagipun kedai sayur tu jauh sikit dari GM, tu yg memungkinkan org tak pi kedai dia. i rasa dia byk rugi utk setup kedai tu & income x brape nak masuk.
Anonymous said…
saya harap pelabur2 semua jgn la ambil apa2 tindakan wat masa ni..kita tggu smpai bulan 12..klu kita ambil tinda kan duit kita 1 sen tk dpat.klu apa2 trjadi pada GAW....
Anonymous said…
saya setuju.. kalau GAW "kene" nnt, kite yang terima nasib.. As long diorg nie wujud and byr skit kat kite pun jadi la. Maybe ade masalah dia tu. Sy jauh xdpt tgk ladang.huhuuhu. Doa yang baik2 n kite jgn huru hara kan keadaan. Dulu masa sy susah mtk payment advance dia tolong saya. Nak raya pun saya mtk tolong pun dia still tolong sy. Hope Puan Marina ok2 jer.
Anonymous said…
Ya betul, jangan report dulu, i dpt tahu last week ada org dah dpt payment, itupun selepas bersms berkali2. so hope kta pun akan dpt gak. berdoalah. mmg betul if report nanti kita gak x dpt apa2. cash money dia byk oo kat rumah, tapi apasal x byr2 kat kite lg.
Anonymous said…
kita sabar la menunggu...insyaallah kita akan dapat kita punya duit..mari la sama2 kita berdoa....klu itu rezeki kita tk kemana.harap para pelabur smua jgn la wat tindakan melulu,
Anonymous said…
habis la 70k aku.marina...tlg bgtau ape mslh
Anonymous said…
saya pon sama masuk savp bulan 3 tu hari janji payment bulan 8 sampai sekarang satu mende takde...coll opis tak angkat hp pon tak jawab...sebelum ni coll ada je alasan agreement sangkut la tak cop lagi pe la..bila suruh update ye la nnt kita update mender suma tapi mender suma tak buat..explain pon susah ke GAW???professional la sket...GAW bumiputera menjahanamkan bumiputera je ni...
Anonymous said…
sis bz lh sepanjang bln nie, byk benda yg dia nak settlekan..kita doakan saja supaya semua berjln dgn lancar n akan ada lagi business yg masuk dlm gaw yg mana akan memberi manfaat kepada kita juga kemudian..sy slalu bersms gak dgn sis n sometimes marah gak dgn dia sbb bengang xdpt2 pymt lg...terfikir gak nak jer jumpa dia face to face dekat xxxxxx (sorry, sy xsampai hati nak gtaw kang ada yg g sana plak), tp bila fikir balik xbaik nak tanya & malukan sis dpn org ramai..apa yg sy nak, sis kenalah fikir kesusahan org lain juga..& mungkin dlm bln dec nie, akan ada announcement dr gaw..so sama2lh kita tunggu...
Anonymous said…
saya repot polis dan bawa kemahkamah siapa nak jonit call saya
saya lagi lah dh melabur 15000, janji pendapatan dapat bulan Nov /Dec ni, harap2 dapatlah, tapi duit yg saya melabur sebelum ni dah 4 bulan tertunggak,,,,bila telepon tak angkat,,bila sms tak berjawab, bila pergi office di botanic, keadaan dalam office dh macam taska..... ,,,takut duit dia guna untuk peribadi sendiri,,,nilah business org melayu...belum apa2 dh bermewah dulu...
Anonymous said…
ntah lh, dia xmkn saman kot...kalau dia ada masalah, patut bgtaw kat kita semua..tp tak, senyap memanjang jer.
Anonymous said…
suspen je baca semua kenyataan kat atas.aku baru je join bulan 8 hari tu.setakat ni tak de yang positif ke?
Anonymous said…
suspen den baca semua ni.den baru jo join bulan ogos hari tu.Betullah ctc office pun tak berjawab2.nak sms pun xboleh.talipon asyik tutup jee
Anonymous said…
Katanya gaw ada join MAHA 2012, sapa2 yg dekat tu.pergila jengok2 booth dia.
Anonymous said…
Dpt msj office kt botanic tutup 23 nov hga 2 dec sbb join maha. Bkk spt biasa 3 dec. Sya pn hrp gaw akan byr walaupn secara ansuran. Sya msk dari mac 2011 tiada masalah hgalah julai thn ini. Masalahnya dah tambah lot plk tu. Tp kalau tgk web bru gusta.biz nampak meyakinkan siap ada link dgn agrobank. Dlm fb gaw ada peserta dpt jpa p.marina di maha.katanya ada masalah dalaman dan hampir dpt diselesaikn.. Harap sumanya ok semula..
Anonymous said…
Harap semua bersabar, jangan buat report polis dulu, kang dah jadi kes polis kita 1 sen pun x dpt. Biar Pn. Marina settle dulu masalah dia. Banyak2 berdoa moga dia dpt selesaikan masalah dia dgn baik dan kta semua peserta dpt byran cam biasa.
dgr kata kat maha dia kene maki ngan peserta,,,hihihiihihih,,,mmg patut.
ialah ramai peserta nk standby duit ank nak sekolah,,,dia ingat senang nk carik duit......dia skrg dh berlagak sesiapa masuk sikit dia akan kata alah sikit labur pun dh kecoh...
Anonymous said…
Sama-sama kita doa dia dpt settle masalah dalaman dia tu....yalah kalau dia tak cuba settle alamat telingkuplah bisnes dia.nanti semua org tak percaya.
Anonymous said…
sabar, sabarlh jugak..nie dh masuk 4 bln bukan 4 hari @ 4 minggu...kalau office pun dh mcm taska, mcm mana nak wat keja sbb duk sibuk lyn anak..agreement pun lambat, pymt lg lh bunyi pun xde..
Anonymous said…
Mmg berlagak, lupa diri. Saya tau mana dia tinggal, ala kata kita terjah rumah dia, biar dia malu sikit kt jiran2. Sikit pun duit gak kan. Dari dia tu kutip duit orng tk nak bayar, lagi memalukan
Anonymous said…
konon bz sgt lh yer..apa sshnya, hantar surat jer lh g bank suh transfer g acc.pelabur..xkan dia prepare satu2 check utk byr pelabur..apa punya system lh dia guna..lembap gila...
gi umah dia pun x guna, maid asyik cakap dia tido ajerrr,,,kul 10 pagi dtg pun maid kata dia tido,,,,,macam tak nk jumpa org, bila dh dpt masuk kene tunggu dia satu jam lagi,,,nak mekap lah konon,,,,bila kuar treus cakap,,,bole tak jumpa lagi 2 jam,,sbb saya nak jumpa lawyer,,,apa ker lawyer buruk betui dia tu.......tapi owg yg nk jumpa tu bekeras settlekan skrg juga apa masalh.....kan gila namanya tu.....
apa kata buat laporan polis,,,,macam metro ari ni balik haji dah terus kene tangkap didakwa sebab pelaburan lintahhh.....
Anonymous said…
saya nak bagi 1 cadagan pada p.marina bayar duit pelabur tiap2 bulan pasal tertunggak tu p.marina pikir mcm mana nak bayar.yg penting bayar pada pelabur untk bulan2 punya baru la pelabur percaya pada puan...jgn buat pelabur tertunggu2..tk ada la pelabur buat kecoh....
Anonymous said…
Jgn buat orang tertunggu2 bayaran sbb janji yg diberi...klu x bleh byr jgn janjji dgn org...bgtau la peserta sbb ape...nie,bila ditanya...ok,smua ok...klu ade mslh peserta bleh bersabar sbb kmi jg sbgai rakan kongsi senyap sptut paham klu pn mrina ade mslh...tp nie x..mcm lari2 dri bgtau peserta....tolong jgn buat kmi tertunggu mcm nie....
Anonymous said…
Kpd pelabur yg melabur sikit mmg bleh report polis,bg yg melabur smpai berpuluh2 lot mcm mne....klu duit sndiri yg mlbur xpe nie siap buat loan lg nie...klu marina kene tngkp mcm mane....yang kita mahu skrg marina tampil kpda peserta n bgtau ape mslh dia,n smpai bila dia bleh selesaikan sebetul-betulnya...jgn janji kosong jer......n at that time dia kene tepati jnji dia.....jgn buat pelabur2 nie tertunggu2....
Anonymous said…
Sy setuju...mgkin pn marina ade mslh kewangan or sbgainya....tp kene la inform dkat peserta,insyaAllah kmi faham...sbb kmi sendiri yg nak menyertai mnjadi peserta gaw...tp tolong jgn lari2 kn diri n jgn janji2 kosong....kami dh penat n letih menunggu tp haprak pown x de
Anonymous said…
Layari gustaventure.blogspot.com....marina ade bgtau mslah dia.....hrap smua bersabar
Anonymous said…
Tk ada pun blogpsot tu
Anonymous said…
Adala blog tu, sya baru buka. Tq atas info. Kta bagila peluang p.marina.. Walaupn sya pya payment terrtunggak 16k jauh disudut hati masih ada kepercayaan kat gaw.. Insyaallah..
Anonymous said…
Gustaventure.blogspot.com ye. Saya try masuk tk ada.
Anonymous said…
Blh share apa masalah dia tk? Tq
Anonymous said…
Dapat x...atau pown add fb marina puan marina nasir..........fb dia sndiri,sy tgk info nie pown dkt fb greenagroworld....tp sy x add pown...malas....ade mslah pm jer dia dkat situ....kita doa yg terbaik untuk kita bersama
Anonymous said…
saya nak bagi satu cadangan supaya tuan punya blog ni buka satu akaun fb supaya kita sama-sama kongsi cerita dan masalah....bab2 penyelesaian atau pun tindakan kita yang rahsia2n kita boleh pm antara satu sama lain.Rasanya tak mustahil jika hari2 pn marina ni baca blog kita
Anonymous said…
Dia patut tutup salah satu office dia samaada kat gm atau yang dekat menara klang.jimat sikit kos.atau dia patut jual harta dia untuk bayar duit kita.mana boleh dia hidup senang2 atas kesusahan kita.Dia ingat kita semua boleh biarkan dia hidup senang lenang .paling tidak kita blend cili2 tu...lepas tu kita mandikan dia.
Anonymous said…
sesiapa yg nak buka web ni gustaventure.blogspot.com sila buka bawah google.kalau yahoo tak dapat
Anonymous said…
Ada ape2 maklumat tentang gaw nie x...kata nak bayar blan 11....sy buat pinjamn loan krajaan...igtkan dpt tampung belanja kluarga....bru start msuk blan 8 aritue dkat 50 ribu...x pernah dpt byrn lg...pendptn jan raun dpan...tp dgr mcm nie cuak plak...rase mcm nk mintak duit blik....10k nak simpan pown dkat 5 tahun nie bg orang mcm tue jer...tp dgr sblom nie kwn dpt ok jer...bayaran pn marina byr stabil....rase2 dia lari x kwn2...anak kecil2 la...bnyk nak pkai duit...harap puan marina baca la....n sy doakan yg terbaik smoga gaw terus maju...sbb duit sy ade dkat dlm tue...kita sma2 support gaw tp puan marina kene be proffesional,bila tarikh perjumpaan dgn pelabur2...kene update la blog yg dibuat tue...
Anonymous said…
sumaorg pon ada masalah...masalah sendiri2 kasik selesai sendiri2 sudah la...ni GAW dah janji pastu masalah dia nak kena jadik masalah kita jugak buat pe kan...sibuk carik peserta baru kat MAHA tu lagi buat pe..bayar dulu peserta2 lama ni...dah selesai baru la carik baru..ni kang dah bertambah2 peserta suma lagi tak dapat bayar..org lain pon ada anak bini nak kasik makan jugak dan ada keperluan yg nak dibeli jugak...masuk blog dia pon bihkurang je takde faedah...cite cam nak tak nak je...rasa bagus gak kita cite camni supaya bole kongsi dan biar peserta lain tak jadik mangsa macam kita..sekarang ni hoping dapat modal balik je pastu lantak ko la marina...
saya setuju, dia reka blog pun tak memberi info yang sedap di dengar,,,,,,langsung tak memberi info utk menyelesaikan masalh,,,menambahkan masalah kepada perserta dalah,,,lagi2 nak naik sekolah ni, byk duit nak guna,,dia sedap2 ajer makan duit,,,,,,duk umah bsar....yang kita nak telan air liur pun perit dah,,,,sebab selalu maki2 dia sbb phone tak angkat, sms tak berjawab....
Anonymous said…
Kawan2 mana yg blm add fb pn marina nasir cbala bkk fb dia. Ada maklumat baru update dari dia. At least x senyap.. Sya bru tgk.. Ada gakla dia citer skt2 problemnya.. Doakan yg terbaik utk kta suma..
Anonymous said…
apa maklumat baru dia.malas nak add fb dia.kita bersusah2 beri dia duit...dia hidup bersenang lenang.rumah dia entah2 20x cantik dari rumah kita.siapa yg pernah gi rumah dia tulis je alamat kat sini....apa2 hal senang
Anonymous said…
doax3..dh berjuta kali lh aku doa..sampaikan aku rasa marah plak doa untuk kesejahteraan dia..sedangkan aku ini, dia kisah ker? Harapkan pagar, pagar makan padi...benda dh berbln2 taw tak..
Anonymous said…
Cer bkk sdiri, nkk cta kt sini pjg sgt. Kalau x add pn blh tgk je.. Sekurang2nya lega hati skt dgn penjelasanya difb berbanding kat blog..
Anonymous said…
info kat fb tuh dh sbln lebih aku taw dr mmber bini aku..memula tuh aku pun lega..tp skrg aku dh nak hilang sabar..moga2 lh dpt pymt bln dec...
Anonymous said…
Dia bru post je smalam la....kat situ klu kita tnye msti dia jwp....tp sy pown ade jgk geram dgn marina tue,ayat dia manis jer...kita yg mnggung sakit hati....jgn dia janji2 kosong jer.
Anonymous said…
mmg pun br post smlm tp info tuh aku dh taw dh, cuma xdidedahkan lg..setaw aku mmber bini aku tuh mmg slalu contact marina..kita tunggu jelh pembyran tuh..xtaw lh bila nak dpt..
Anonymous said…
Tk ada apa yg didedahkan pun..
Anonymous said…
Yang aku nak tau bila payment masuk je
Anonymous said…
pymt?? Hahh..aku pun nak pymt gak..nak tergelak pulak bc statement marina kat fb..blh2 pulak dia kata sbb ramai peserta yg tarik diri..gaw terpaksa guna duit sykt..itu bukan duit sykt lh, itu duit kita yg dh berbln2 dia xbyr...
Anonymous said…
Gaw suruh kita bagi statement agro bank pulak. Nk tgk betul tak payment tak masuk. Macam pelik pulak, kita pulak yg mcm menipu, macam macam la
Anonymous said…
maksud gaw tu dia nk cek brapa bln pending sbb ramai gaw tk ingat..itu la kut dia minta statement...kita doa yg trbaik untk GAW.banyak kita melabur nanti duit pun lebur........
Anonymous said…
Sya rasapn mcm tu. Ktapn ada bukti brape yg sangkut.Ada yg komen dlm fb gaw pymnt cilinya dh masuk, yg lain on the way katanya.. Mtk2 dptla bln doblas pya dulupn xpe.. Nk bli bju sek anak....
Anonymous said…
Jgn risau. Encik2 nih ahli sleeping partner.. Kalu nk rsa untung sgt, buatlah sendiri. Skrg nih, ada prob pun, jgnlah wat kecoh, naty huru hara.
Anonymous said…
Bukan masalah untung ke tak, masalah perjanjian, dah janji nak bayar, bayar je la. Kalau tau mcm ni baik la duit simpan je dlm tabung haji. Dah dia iklankan kan kat paper, janji keuntungan.
Anonymous said…
Apa berita terbaru dari org2 yang dah jumpa pn marina hari ni di pejabat.Apa penyelesaian dan bila dia start nak bayar?
Anonymous said…
A`ah, blh share tak sapa2 yg pegi td. Tq
Anonymous said…
Sape ade junpa marina hrinie,tolong bgtau sikit....klu tmbh sakit hati bsik x yah dtg nnti....klu berita tue bleh mlegakan hati...kongsi la sme2 ape masalah marina tue.....
Anonymous said…
Knp x de sorang pown komen...please.....kmi duk jauh n nak tau jgak perkembgn gaw nie.....
Anonymous said…
lain kali dtg la. xkan la kerja nk tnggu hasil keluar je.
Anonymous said…
Kepada yang mengata kami " sleeping partner" dan kata "nak tunggu hasil je", jaga sikit mulut kalau tak kerana duit kami semua projek tu pun xleh jalan.kalau nak kami semua usahakan sendiri boleh juga pulangkan balik duit kami.
Anonymous said…
http://www.facebook.com/GreenAgroWorld?ref=stream

http://www.facebook.com/pnmarina.nasir
Anonymous said…
Bg pndpt sya sesuatu yg positif.Suami sya bwa blk copy pbtgan p.mna n bukti kesukaran sykt. Cuma gaw perlu masa utk byar suma pymnt. Kami akan bg peluang p.mna pulihkn keadaan dan akan sokong gaw. Kawan2 jgn risau, walaupn p.mna mcm x layan kita sblm ni tp sbnrnya beliau x duk diam sebaliknya gigih memulihkn keadaan dan mcari peluang2 bru utk gaw.. Masalah pn dh nak selesai dah dan penyelesaian olh p.mna adalah keputusan yg baik...
Anonymous said…
harap semuanya baik-baik belaka.Macam mana pun bayaran kenalah bayar.kalau tak banyak bayarlah sikit dulu....bila dah ok bayarlah tunggakan.Kita bagi modal pun bukan tadah dari langit.berhutang sana sini.Kalau dengan bank faham2 ajelah.janganlah dia sibuk tambah segala projek dan harta kita pulak sampai harta tergadai.
Anonymous said…
Dia akan bayar sbb tu minta penyata cuma xla dpt serentak tunggakan. Beliaupn akn wat loan nk cover duit kita sementara tgu refund dr bank. Ttg projek tu sesuatu yg positif utk mengukuhkn lg kewangan gaw.. Syapn spt kawan2 gak.. Modalpn wat loan.. Dugaan....
Anonymous said…
semoga semua doa kita dimakbulkan.Semoga kita semua tak masuk dalam golongan org yg dianiaya.Tang cadangan dia nak wat loan tu leh dapat ke?Harap2 dapat le...ya.Bukan senang bank nak bagi loan.
Anonymous said…
Sekurang2nya dia tak biar dan tgk je modal kta hangus. Lgpn tanggungjwb dia utk menjalankn projek dan menjayakanya. Utk pengetahuan kawan2 yg blm tahu.. Salinan 'Maklumat kesukaran' syrkt tu adlh berkaitan dokumen bkn kewangan. Ketiadaan dokumen2 penting 'sementara' menyukarkan lg pengurusan mereka. Sesiapa yg ada kelapangan pgilah pjumpaan dgn p.mna utk tahu masalah sebenar. Sebagai pelabur kita ada hak utk tahu.. Silapnya p.mna tak berterus terang sblm ni..
Anonymous said…
Bleh percaya ke marina nie....mula2 pengemaskinian rekod suruh tunggu sampai blan 11...so kita tunggu la,lepastue cakap nak setel dalam blan 1..tgh uruskn payment la,ape la....kita bagi masa sampai blan 12,..lepas ue dh blan 12,buat perjumpaan dgn pelabur crita masalah n suruh unjukkan alasan 2 n kita nak tunggu jgak ke?..sy klu nk report pikir jgak org lain,lagipun sy bnyk jgak sy dh melabur dgn gaw since 2008...mse di bkak dulu,...siap buat loan bgai...nnti kita tunggu sampi tarikh yg dia bagi tue dalam bln 4 tue,tngok2 x bayar jgak...n bagi alasan..n berterusan...tiap saat pikir duit mana nak cekau blan 2...dia sedap bagi lasan itu ini....nnti projek berjaya dia yg untung..itu pun kalau ada...tapi ape2 pown kita doa yang terbaik la untuk puan marina klu lah yang dirancangkan betul2 untuk keuntungan bersama....tp klu duk penuhkan perut dia dgn duit kita mmg satu sen dari duit saya tue,sy x halalkn......bkan ape,.....sakit sngt hti,..banyk sangat alasan yg dia bagi..
Anonymous said…
Tue la,duit abis kat pasaraya dia jer...klu laku x pe jgak,nie mcm x de orang datang...promote bkan main gah lagi,setiap jalan bubuh dia pnye iklan dkt papan sewa iklan tue....yg pergi bkak pasaraya kat tempat jin bertendang tue buat ape,sape yang nak beli...pastu x de duit,guna duit pelabur...mcm2 org nak lepaskn diri zaman skrg nie....sy pown harap komen2 positive sblom nie bg lega sikit hati,tp dah tertahan menanggung n m3nagih janji2 kosong jer....klu sikit2 melabur tak pe,nie siap ajak sedara mara,habis sy di cop penipu....niat nak tolong diorng,kita plak yg kene kejar....marina goyang kaki makan harta kita...
Anonymous said…
itulah dah ada problem dari bulan julai tapi masih promosi minta duit dari pelabur baru.saya yang tak tahu cite ni melaburlah...bukan sikit tapi dekat ratus ribu leee.yang hairan mana pergi duit pelabur baru kalau pelabur lama tak dapat duit.konon mcm nak buat pinjaman bank.kalau dia tu layak dapat pinjaman takkan sibuk ambil duit org ramai.saya setuju sgt kalau kedai tempat jin bertendang tu ditutup.kurang kos operasi.entah2 kedai tu dibeli.selalunya org berniaga sewa je.bisnes lingkup kat situ pindah cari tempat lain.klau kedai tu dia punya sah duit kita ni just nak tambah harta dia.yang hairannya kalau cuma masalah dokumen kenapa duit org sikit pun tak leh bayar ...stop terus.mana pergi duit jualan hari2.
Anonymous said…
lagi satu kalau dia layak dapat pinjaman bank,maknanya ekonomi dia kukuh dan dia tak de masalah dengan bank.kita ni pulak dah diblacklist bank,hutang bertimbun2,hutang kredit card usah citelah....mampu cuma bayar minimum.kete pun terpaksa tukar jadi keta viva....keadaan hidup dia mcm mana pulak...betul ke sesusah hidup kita.Kalau dia nak kaya dengan cara ni usah mimpilah....kalau duit byk pun hidup takkan bahagia....percayalah kalau dia tipu kita semua,kat dunia pun Allah akan balas.Amin
Anonymous said…
Kesimpulan awalnya ialah walaupun pn marina tu beri pelbagai alasan....sebenarnya dia dah salah gunakan duit kita.katakan kita masuk untuk sayur berdaun tapi dia guna duit kita untuk benda lain.Kalau dia guna untuk projek cili pun dah dikira tak amanah apalagi kalau dia guna untuk kegunaan peribadi dia.Kalau dia cuba nafikan semua tu...hanya Allah Maha Mengetahui.Ingat akan azab yang Allah akan berikan
Anonymous said…
Apa lagi cite2 penyedap hati hari ni.Kepada yg pergi jumapa pn marina hari ni story leee cikit
Anonymous said…
Dia cakap nak start bayar blan march,yg tertunggak dia tak bayar tp panjangkan tempoh perjanjian...mcm tue la....doakan jer la
Anonymous said…
Betulke dia nak bayar blan march...kang kita tunggu pnye tunggu,tgk2 postpone blan julai plak,pastu postpone blan dec,pastu postpone satu tahun,......tgk kita dpt darah tinggi,dia sedap2 je guna duit kita.....
Anonymous said…
harap slepas ni pn marina pandai2 la guna duit pelabur.sbenarnya allah baru bagi sedikit ujian..jgn guna duit pelabur untuk keperluan diri sendiri.kita tau apa yg awak buat bdgn duit pelabur.klu awak tk salah guna duit pelabur tak akan jadi mcm ni.bringat la langit tak selalu cerah....
Anonymous said…
Abis den yg baru masuk lagi suspen.lum pernah merasa langsung lagi ni,kejap cakap januari,lepas tu febuari,lepas tu apa pulak....pelikkan pengeluaran hasil sentiasa ada.Dia tu hari2 anak beranak cukup je makan kita ni bercekik.Semoga Allah permudahakan segala urusan.Org2 yg dijanji bulan mach tu awal ke hujung.kalau hujung kira April lee tu
Anonymous said…
Marilah kita sama-sama ingat mengingati "sifat orang MUNAFIK ialah bila berjanji tidak ditepati dan bila berbicara dia berdusta".Amanah pula lebih besar pergertiaannya.Sebagai contoh kalau org amanahkan kita tanam sayur berdaun tapi kita tanam halia maka amanahkah kita".walaupun keuntungan halia kita berikan.mungkin pelabur tidak tahu tapi ingat Allah Maha Melihat dan Mengetahui.Harap kita semua ambil iktibar dan pengajaran dgn apa yg berlaku.
Anonymous said…
Senangnya hidup pn marina ni,xleh bayar mintak tangguh.Dia ingat kita pun sama kot.kalau xde duit cakap kat bank yg kita hutang tu macam ni:"I ada problem dalaman leee bulan ni xleh bayar lagi 6 bulan kalau ok I datang bayar ya.Bagilah I peluang settlekan masalah I"
Anonymous said…
Dia tiap2 hari ade kontak cili....duit masuk,duit org melabur lg...duit kita yg dia tak bayar lagi...berkepuk2 duit...kita plak yg kene tanggung...dia seronok bg excuse itu ini....klu x byr blan march nie,ikut dia janji,dgn staff2 skali aku tarik naik mahkamah...subahat sama,dh tau marina x bleh byr bkan nak bgtau awal...tak pe kita tngok jer nnti......bksn sikit mlabur tue
Anonymous said…
Tak tau kenapa perasaan saya mengatakan yg marina dah invest duit kita ke tempat Lain. Dia mesti masuk pelaburan rissiko tinggi mcm Geneva or vgmc. Kebetulan pulak genevva kena raid bulan 8,, stop baya dividen bulan 6-7 mcm tu. Tiba2 je bulan2 tu ada pelarasan. To baik menuduh to mcm kebetulan pulak .
Anonymous said…
Siapa kat sini ada pengalaman tarik diri.saya baru masuk dan dia lum start bayar?Apa nak buat?Ada apa2 cadangan?
Anonymous said…
Betul staff dia pun penipu,masa saya nak masuk bulan ogos dulu staff dia kata semua ok....cerita semua indah.Padahal org Islam jugak tu
Anonymous said…
Sabar sikit lagi ok la tue..... ( cik mas a.k.a. puan marina)..
Anonymous said…
Apa reason dia bulam March baru nak bayar?Hairanlah perniagaan dia hari2 ada hasil.Klau ada hasil patut bayar pada rakan kongsi.Bukan digunakan buat rolling2 atau buat tambah harta peribadi....
Anonymous said…
Dia kata mana tertunggak lbh 4 bln akn dipertmbgkn utk dpt pymnt. Harap jgn tipu..Salah satu jln penyelesaian yg dibuat penutupan daily f.market dan pejabat di botanic.. Tutupla cpt.. Kurang byk kos nti....
Anonymous said…
Tue la...buat grannd2 dia pnye pasaraya...siap pecah dinding2 tue...knp la x kaji dulu sblom bukak tue,klu bagi nenek ak jadi tauke pown dia x bkak pasaraya kat tempat jin bertendang mcm tue....baik la pergi giant,tesco,pks ke....dh x de org datang...pastu iklan smpai seluruh pelusuk klang...iklan sewa berbayar plak tue yg kat tepi2 jalan tue,...tgk menyirap jer...tp modal guna duit kita...tiap2 hari katanya dapat kontrak bertan2 cili...tp simpan duit tue buat pekasam untuk kepentingan peribadi.....kita tunggu jer la dia bayar smpai blan 3 nie...klu x bayar jgak...tau la dia...Allah Maha ADIL...dgn staff skli mintk diturunkan bala klu x mengaku yg marina tue ade masalah yg x bleh di selesaikan...ingat doa orang teranaya di makbulkan.....klu betul dia bayar Alhamdullilah....kita doakan gaw terus maju........
Anonymous said…
Sy yg baru ade 25 lot nie pown rse mcm nak mati duk pikir mcm mane nak byr loan,nie lagi kwn sy yg dh ade 120 lot ngan gaw since 2008...dh separuh gila dh dia....marina tolong la dengar luahan kami nie...sy percaya pn marina,tp tolang byr at least bln nie dulu...bleh topap mne loan yg nk dibyr...kesian tgk dia....ingtkan bleh jadi kaya ngan gaw nie...
Anonymous said…
tulah org melayu kalau nak bercucuk tanam tumpukan yg itu aje sudah...ini siap nak bukak kedai2 tu apahal.guna duit sape tu.dah minta izin peserta ke?Itu sebabnya tak berkat....tak laku.itu belum lagi rumah besar,kete mewah bersusun kot...lum lagi beli tanah berekar2.juallah harta2 tu bayar hutang org.Nanti kaya hidup tak berkat susah.
Anonymous said…
Tak pe la...sy pown bnyk jgak mlabur....kita doakan yg terbaik untuk pn marina mencari jalan penyelesaian untuk msalah dia...tp sy harap dia bleh byr payment bila smpi mse di janjikan dlm bln 3 taun depan...in sha Allah....doakan kebaikan untuk bersama
Anonymous said…
Bulan keramat...bulan march kalau tak bayar kita boleh hantar Along tempat kita pinjam duit.......
Anonymous said…
Saya rasapn gitu.. Asalkn bayar walaupn tempoh dipanjangkn pun takpe.. Drpd gaw bungkus terus.. Langsung hampehpn x dapat.. Pn marina ooi... Cepatla pulihkn suma mcm dulu2. setiap kali check duit x pnh kecewa..
Anonymous said…
Marina oooh marina
Anonymous said…
3 bulan kalau pendapatan rm10000 sehari maka 3 bulan rm900,000.sajelah tolong kira boring2 ni.....kalau saya rm200 pun leh jadi rm600 dalam 10 hari bekerja....kalaulah saya ada modal rm300,000 berapalah agaknya saya leh dapat dalam 2 bulan......cubalah tuan puan pikir2
Anonymous said…
Baca tak komen dekat fb puan marina...ade org admire dia.....i smell fishy there...msti marina blakon jadi cik mas dkat fb right?..
Anonymous said…
Tue la...mastura idrus konon...takpe la as long dia bg ayat penyedap hati tue kira ok la tue.....doa2kan yg terbaik untuk kita bersama
Anonymous said…
Dekat sini pun dia ada.Dia akan baca hari2 supaya dia tahu apa yang kita bincangkan.Manalah tahu kita ni plan apa2 untuk dia.Tuan2 dan puan2 kena ingat 3 bulan lagi tu bukan kejap tau.....
Anonymous said…
Pn marina nasir @ cik mas dalam fb adalah org yg sama.
Anonymous said…
Ok fine kita tunggu smpai bln 3...kita kena build o team pelabur antara pelabur n puan marina nasir sama2 buat perjanjian SEKIRANYA PAYMENTS PELABUR2 TAK DI BAYAR PADA BLAN MARCH.....kita boleh sita harta dia...sehelai sepinggang jer...satu sen pown tak dapat...klu berani marina kene tampil buat mcm tue....setakat janji 2 kosong blan 3,pastu 6 plak....baik tak payah...ak bleh sediakan lawyer...ade jer perjanjian mcm nie....setuju?....
Anonymous said…
Memang sangat setuju.....kita kena bergabung buat persediaan tapi tak leh bincang kat sini.Dalam group nanti kena pastikan kita pelabur tulen bukan nanti ada pulak musuh dalam selimut.pendapat saya baik kita bertindak sekarang sebelum dia rancang macam2 dalam tempoh 3 bulan.
Anonymous said…
Ni klon marina kata dlm fb.Cuba baca cam mana dia berlakon jadi cam kita.Saya mengharapkan output yang positif dengan adanya hari bertemu pelanggan bersama Gaw, saya nampak situasi ini adalah situasi "win-win" ... Harapnya begitulah, apa yg paling utama adalah setelah semua dokumen yg di minta di perolehi oleh gaw, maka pembayaran tunggakan dpt dilakukan secepat mungkin ( dlm bulan disember juga) .. Jika tidak keseluruhan mungkin dpt di bayar secara berperingkat, maklumla.., ujung tahun ni nak guna banyak duit, anak nak skolah, roadtax, cukai sana sini, dan paling utama Zakat,

Saya bersetuju mmg ada perkara tidak boleh di hebahkabn kepada umum tentang situasi syarikat/perniagaan .. Jadi dengan sesi ini mana mana peserta yg kurang arif tu dpt tanya mcm mcm, bukan senang nak dpt jawapan spontan dari orang nombor satu gaw, jika sebelum ni saya pun banyak kali call , staff dah bg mcm mcm alasan, malah saya rasa staff pun dan fobia dengan bunyi telefon. Walaupun staff bg mcm mcm alasan , daripada itu saya dpt rasakan sesuatu, namum saya diam sahaja untuk lihat tindakan gaw.

Nasib saya juga sama, bayaran tertunggak mulai bulan 7, bahkan lot baru yang saya sertai juga tidak ada bayaran di terima setelah lebih 5 bulan !!! Namun saya tidak cepat melatah, takan hilang duit tersebut, jadi marilah kita beramai ramai ke hari bertemu pelanggan gaw, harap harap semua dpt kawal emosi,

InsyaAllah, jika tujuan yg baik semua akan dipermudahkan.
Anonymous said…
Kita bagi dia masa,sy pikir marina dia tak bohong cume dia ade masalah finance untuk projek mempaga dia.....klu dia x bleh byr pd blan 3 baru kita serang mati2an dia....kenapa pekerja still stick dgn gaw sbb dia tau pn marina bleh selesai dlm mse terdekat nie...n saya sendiri tau masalah puan marina sndiri,sy pun menyertai lot cili n ulam2..dkat 60 lot satu family..anak sy siap guna duit biasiswa dia,minta2 puan marina dpt selesaikan masalah nie secepat mungkin...biar la dia nak menyamar as cik mas ke,as long dia berani bersemuka dengan pelabur itu dh kira satu yg bagus...menjelaskan situasi sebenar kedudukan syarikat...kita doakan yg terbaik untuk puan marina moga2 payment kita kembali normal..n jgn keruhkan lagi keadaan...klu dia x byr pd blan 3 or 4 bru kita amik tindkan undg2....
Anonymous said…
ikut sukalah....kita bukan nak serang dia sekarang tapi biarlah bila sampai masanya bulan 3 nanti kita dah ready.Saya rasa org yang masih boleh nak sabar ni mungkin golongan yang dah balik modal dan tgh tunggu kutip untung.Cuba letakkan diri anda kat golongan yg satu sen pun lum dapat atau pun golongan yg lum balik modal.kalau dia ada masalah cili tak sepatutnya dia babitkan org yang masuk lain.haram hukumnya guna duit org lain untuk tujuan lain.
Anonymous said…
Saya dh check latar belakang gaw...kerajaan ade bagi tanah untuk gaw usahakan dekat pahang n sekitar selangor tapi x tau dimana...atas kejayaan gaw beberapa tahun sblom nie,sy rse puan marina mungkin ade masalah dri segi finance untuk bayar wang kepada peserta disbbkn ramai yg menarik diri dri mnyertai projek gaw...so dia kena cover guna duit kita bkan duit syarikat as dia mention tuk backup balik projek tue...yang jadi mangsa nye kita....kene kejar along, bank...dia ade kisah...tp x pe...kita biar dia selesaikan mslh dia till march...klu still x selesai jgak...tau la akibat makan hak orang lain
Anonymous said…
maklumat yang sangat berguna.....setiap dari kita kena merancang mcm mana nak dapatkan duit kita balik....kalau tak dapat kita kena pastikan dia pun susah macam kita.............saya ada pelbagai idea tapi saya takkan bagi tahu kat sini.promote dgn goverment kemain lagi.Kalau dia tak bayar jugak paling lewat bulan 3 tahun 2013 tahulah nasib dia pulak.Staf dia peduli apa dgn kita semua....gaji tiap bulan tak miss.Staff dia pun ada jadi pelabur cam kita jugak tapi bayaran mereka tak miss.mestilah dia org sokong boss dan sanggup tipu kita.
Anonymous said…
tenang2.. dah nmpk penyelesaiannya.. tidak lama lagi dapatlah.. jgn report apa2.. tq..
Anonymous said…
Hahaa....sekarang saya dah mula lega.Lega bukan kerana org kata dah nampak penyelesaian maya tapi saya rasa amat lega kerana saya dah ada pentelesaian saya sendiri.Walaupun saya dah invest byk dan lum dapat satu sen. insyaallah saya juga akan tetap gembira walaupun dia cuma tipu nak bayar.....Semoga Allah permudahkan segala urusanku.Ingat azab dari Allah swt sgt pedih.Duit berjuta didunia tiada apa2 makna sesungguhnya yg akan kita bawa cuma amal sebagai bekalan.Walau apa pun saya tetap doakan yg baik2 untuk semua org walau pun org tu aniaya kita.Walau pun marina masih mampu beli alat solek dan kehidupan rumah tangga saya jadi huru,anak2 tak cukup belanja tapi saya tetap berserah pada Allah swt.Firaun yg mengaku Tuhan pun akhirnya lemas dilautan......marina kalau seorang yg bijak dan bukan seorang yang tamak saya yakin dia akan selesaikan masalah ini kerana projek gaw sangat berpotensi besar.Kerajaan memang sentiasa memberi bantuan dan sokongan.Bayangkan kalau petani cina yang tanam sayur di tepi2 jalan pun boleh kaya raya apa lagi dgn projek2 yg teratur dan terancang.
Unknown said…
apa-apapun kita harap pn marina selesaikan dengan segera tanpa menunggu sehingga mac.delay dah lama sehingga kita sebagai pelabur dah bosan dengan berbagai alasan...buatlah yang terbaik untuk peserta
Anonymous said…
uhhuuhhuuhh...7 bln tertunggak tuh...camne nak tenang..lagi 3 bln br dpt pymt woooo...lama gilerrrrrrrrr.......
Anonymous said…
Sape yg x pgi tgk fb gaw ada encik baik hati tolong sharekan nota pn marina tu
Anonymous said…
Saya dah baca nota pd fb gaw...harap marina selesaikanlah cepat.Kesimpulan dari nota yg saya baca ialah beliau tidak amanah.menyalahgunakan duit peserta.kalau daily fresh yg lingkup siapa pelaburnya....tak minta izin pun.kalau cili yg jatuh harga kenapa yg lain pun terlibat.kalau dah dari awal tahun 2012 bermasalah kenapa promosi kepada peserta baru......satu sen belum bayar
Anonymous said…
sy ikut pelbagai project..kalau 1 bermasalah, xkan yg lain xlh nak byr?? Supermarket tuh sy xikut, nape terpalit sma? Mmg betul kata2 org diatas...marina xamanah...
Anonymous said…
Untuk pasaraya tue pn marina guna duit pelabur daily fresh smartpartner....yg duit cili tue sbb cili adalah tanaman penting bg syarikat gaw dn harga cili sekarang kembali normal...dia promosi untuk mndpt dana n backup blik mslah tue....tp as long dia x lari pelabur n nak bertanggungjawab blik dh kira ok...kita tunggu smpi bln 3...klu x selesai...bru naik mahkamah tuntut hak kita....kita nak bertelagah pown nak buat mcm mane,mmg diluar kemampuan kita...mcm puan marina may be dia ingt dgn tambahkan perniagaan dia akan bertambah maju....itu salah dia sbb tersilap langkah....kita plak tersilap langkah sbb melabur banyk lot n belum dpt payment satu sen pown...samaada kita n puan marina,dua2 buat kesalahan atas andaian nafsu...kita beri ruang pd puan marina untuk selesaikan masalah dia,n kita plak selesaikan masalah kita smpai bln 3 nie.....klu orang kata marina tamak sbb nak tambah itu ini...kita pikir kita plak x tamak ke nak tambah lot.....erm...kita sebagai rakan kongsi gaw kene support gaw klu ade masalah sebab kita salah seorang ahli dlm tue,jgn huru harakan keadaan...sy pown bnyk jgak melabur n merenung sifat tamak sy sblom nie...mintak ade jalan penyelesaian yg bgus di buat oleh puan marina....sesungguhnya ujian yg Allah berikan kepada hamba2nya mampu diharungi oleh setiap hambanya...& sertakan doa sekali....
Anonymous said…
Bezanya kita tamak tak ambil hak og satu sen.kita tamak bukan dgn menipu org.kita tamak dgn titik peluh sendiri.kita tamak bukan dari hasil duit yg org amanahkan untuk perkara lain.Itu je bezanya.........
Anonymous said…
Terpulang pada individu tue nak menilai mcm mne...tp pn marina dia amik duit org dia berusaha untuk byr n yg tertunggak tue dia akan panjangkan kontrak...bg saya mmg sy x marah sbb sy bru 15 lot dlm gaw n blum ade sbrg pembayaran...tp ade yg sampai 120 tue mcm komen atas tue menakutkan plak dengar...sebelum nie sy ade melabur arowana n yg pling besar skli lembu tenusu...n smuanya hampeh..ade mslah terus lari...at least kita tau gaw wujud n ade projek yg bleh back up blik mslh tue....klu nak selamat mlabur di asb n itu lebih terjamin.....minta2 projek mega mempaga nnti bleh selesaikan masalah kita...sme2 doakan
Anonymous said…
Assalamualaikum.Pada pendapat saya pula kita bukan bertujuan menilai org.Tapi sebagai seorang Islam cuba kita hayati konsep amanah.kalau baca buku tak faham kita rujuk ulama.Kalau kita tak amanah balasannya sudah pasti tak diberkati.Kalau kita nak buat baik jgn dicampur adukkan dgn perbuatan yg salah.Sebagai contoh:Jgn pula kita nak jadi robin hood bantu org miskin tapi dgn mencuri.
Unknown said…
dalam hal ni masalahnya kita sebagai pelabur cuma tak dapat penjelasannya dan setiap kali kita minta penjelasan....alasan yang di beri semuanya tak betul.Saya rasa semua peserta akan setuju cadangan
saya kalau puan marina bayar juga sedaya mampu dalam masa terdekat ni dan sehingga mac ni tak lah tertunggak banyak sangat.Staf dia pun bila kita tanya pembayaran semuanya akan disemak pembayarannya akhirnya apa pun tak dak.kesimpulannya pada pn marina bayarlah dulu yang mana boleh di bayar dan jgn tunggu sehingga mac dan pada mac ni harapnya dah selesai semuanya....saya percaya banyak pelabur diluar sana ada perancangan kewangannya dan kalau tersangkut payment apa akan jadi????????
Anonymous said…
Mencelah skjp...sy rse marina dia pikir pasal amanah la dia jnji tuk byr blik wang kita smua...mcm kita pinjm duit bnk la,kita kene byr blik duit dkt bank x kira mcm mne skli pown...bank kejar kita,kita kejar marina...kita bg dia selesaikn mslh dia...tiba hri yg dijanjikn nnti bru kita minta dia byr blik duit kita...harga cili dh naik mendadak(baru google) kira2 rm9/kg...mintk2 mslh selesai bila ade projek bru nnti...n projek mega syarikat
Anonymous said…
Sy paham mslh smua org n sy pown hdpi mslh yg sme..tue penting hntr slip payment dri bank...klu melebihi 4 blan dia akan byr slpas 30 nie after audit smua2 nya...sape x hantar...sorry to say la...
Anonymous said…
Klu duk jauh cam ne
Anonymous said…
Ntah...tp dia ade jer rekod kot....mungkin dia dhulukan yg hntr by hand sbb ade usaha n maybe terdesak nak guna duit....tak tau la....doa yg bguih2 jer tuk gaw
Unknown said…
dalam soal bank statement ni GAW tak boleh double standard dan kalau boleh jangan pilih siapa bagi dulu le kemudian le yang penting pengurusan GAW buat yang terbaik sebab tu saya kata penjelasan tu perlu dari GAW.Pelabur yang jauh dari klang courier je dan pn marina dan staf dia kena monitor semua ni.Apa yang penting pn marina dan staf dia jangan leka dengan situasi skrg.Bagi saya pelabur perlukan pn marina dan pn marina juga perlukan pelabur....
Anonymous said…
Setuju dgn penpt azlan aziz
Anonymous said…
betul saya pun sgt setuju dgn cadangan tuan/puan di atas.payment kena start bergerak......baru semua org nampak perkembangan...ini bukan soal sekejap je lagi (3 bulan) tapi dah lama sangat.....Kita tahu Pn Marina bertungkus lumus tapi mohonlah pertimbangkan.Tahniah juga untuk pihak gaw sebab aktif jugak melawat blog ni....
Anonymous said…
aktif melawat??????
Anonymous said…
Hehehe kat sini bukan sahaja pelabur yang berbicara tapi ada yang konon2 jadi pelabur...
Anonymous said…
Sy minta maaf sebb sebarkn fitnah cik mas tue pn marina...rsenye bkan kot....cuma orang yg support marina jatuh bngun dia....
Anonymous said…
Kami nak bayaran yg termampu jer pn marina.....dh x kisah dh,asalkan lepas loan bank tiap blan pown ok....kami akan bg mse untuk selesaikan masalah kewangan syarikat sehingga pulih n dpt payment mcm dulu....bila check duit x hampa.....nie rse atm bank pown takut jumpa kita x pasal2 kene sumpah seranah mesin tue
Anonymous said…
DOA UNTUK ORANG YANG TERANIAYA...

Bahasa Arab,
'allahuma Ajurni fi musibati, wakh lufli khairan minha'
atau
Bahasa Melayu
'Ya ALLAH, mereka ini ( sebutkan nama mereka ) zalim/menipu/aniaya pada aku. Aku mohon balasan yang setimpal ke atas mereka serta bantulah aku keluar dari kesusahan ini'

SELAMAT BERAMAL KEPADA YANG TERANIAYA...SEMOGA ALLAH SWT AMPUNKAN DOSA MEREKA SETELAH MENDAPAT BALASAN
rashid said…
shame on you! asal sume anonymous? x abis2 kerja nk mendajal org je. aku tgk komen2 ni mcm nak sama. backup2,hentam lek. seblum nih sume duk kutuk! dear En. Abdulz, u jgn kasi anynomous punya id lepas ni. aku dah mula suspect something sebab last day aq dtg cni, comment tak serancak ni. kalau rasa semua akan selesai, tidak perlu bincang sini bermula sekarang! tnggu lps 3 bulan. mcm berita tv3 suku dah ni. mcm komen bdk2 hingusan pun ade aku tgk. aku tgh panas duk tnggu bayaran ni, ade plak tgh tenang. weyh! ko yg komen nih mesty ade pape kaitan ngan GAW kan? cepat exposed! ke ko dah kena bayar ni. brapa byk GAW kasi kat ko! x guna! mula ary nih, tuan2 komen pkai nma ye. mudh nk blas komen. x pn leh mintak phone number tuk discuss klu payment x dpt lagi pasni. klu ade dah dpt, kna inform trus, mdh aq nk point si marina ni. beruban kpala aq duk tnggu2 weyh! sorry ye tuan punya tanah sbb bahasa kasar.
Unknown said…
untuk tunggu bulan 3 lama juga tu...seingat aku janji dah lima dan enam kali dah aku di janji siap antaq surat lagi so sebagai pengarah operasi pn marina tolong bagi kepercayaan tu dengan bayaran tanpa menunggu bulan mac ni....perasankah kalau bulan mac ni dah jadi 8 bulan tertunggak...
Unknown said…
siapa-siapa yang ada info terkini update di sini....aku nampak macam tak ada penyelesaiannya....yang tertunggak kita kira lain tapi yang semasa kenapa tak bayar-bayar?????...yang aku tension bila call opis GAW ambil nama ngan no phone tapi apa pun tarak....
Anonymous said…
betul tu azlan..saya pun dh tension dgn GAW janji tapi tak tunai kan,kepada puan marina klu blh tolong la bayar ikut bulan yg trtunggak tu pikir la nak bayar macam mana.duit sudah kering ni.klu GAW tak bayar dari skarang saya rasa mungkin pelabur n pelabur baru tk akan percaya pada GAW..
Unknown said…
sesekali bila kita bagi peluang GAW semakin menjadi-jadi alasannya, itu la ini la..bayar tak juga.Saya yang kecewanya seolah-olah dipermainkan oleh mereka yang terlibat dengan GAW...bila tgk gambar mereka di MAHA baru ni macam tak de apa je...kita peserta ni tanggung segala-galanya...tak logik payment kita sebagai peserta boleh ditangguh-tangguh tanpa reason yang boleh diterima..baru satu payment dah masalah yang sedihnya ada yang tak dapat langsung payment...
Unknown said…
siapa ada info terkini GAW...
Anonymous said…
marina oooh marina ............pelabur baru pula bayaran tertangguh juga ke?berilah pencerahan sikit.....
Anonymous said…
marina tamak.aku pun tamak.orang tamak selalu rugi. tapi marina untung aku yang rugi. nasib badan....
Marina, aku nak duittt... said…
"Bank kejar kita, kita kejar marina"..bank kenakan interest, kita blh kenakan interest jugak ker??? Marina, selalu jer bagi janji kosong..aku setuju bangat dgn komen seorg tuh..kita tamak pun hasil titik peluh kita sendiri..
Anonymous said…
marina..marina apalah nk jdi klu org kaya byk mkn duit org je..tpi hidup x berkat sbb hasilnya...tolonglah byr duit aku blk....bosan betul lah mcm ni....
Anonymous said…
Marina.....oh marina....aku pun dah boring dgn ko marina
Miza said…
This comment has been removed by the author.
Anonymous said…
sebenarnya kita gan marina ni dah macam xde harapan lg dah nk dpt duet tu cepat. aku labor 18k...9k kakak aku dr bulan 5 smpei skrg habuk pon xde..balik2 nk slip bank.. knp peserta plak yg kene tunjuk slip bank, patutnye die pgle cek gan bank n tele gan account kite...lg sng die yg cek..sebab boleh dpt semue sekali dan trs laporkan pd peserta...ini nmpk sgt die begitu serius nk selesaikan mslh kt...kalau die blh menguruskan duet dgn cekap, mslh ni mesti x berlaku..alasanya bnyk sgt...kalau dah handle bnyk duet xkan dr awal gn sistem manual...takkan maen belasah masuk rekod buku jer...die bg alasan kata staff die 'buat taik'. Deke die tunjuk bukti pd kite. Pe buktinye..ni semue alasan nk selamatkan tengkuk masing-masing. mslh daily fresh x laku..sebelum ni x buat market survey ker, boleh ke compete gan syarikat yg sedia ade..sedangkan green agro mahir dlm perladangan...ni semua duet kite...last update fb die pd 9/12..tunjukkan gambar projek terkini dsbgnya...ini projek bile dan adakah hasil projek ini akan dpt membayar duet pelaburan kite...bagaimana peserta yg melabur tuk projek tersebut...xkan gali lubang tutup lubang. tunggakan dah bnyk... sepatutnye kalu dah tau buat projek bsr xkan xde duet sokongan dlm acc die..xkn harapkan duet peserta 100%. sy sok pendapat anda semue terutamanye en En Abdulz. November 5, 2012 5:43 AM
Unknown said…
saya nampak satu perkara yang negatif dah sekarang GAW pada pendapat saya sbnrnya ada masalah kewangan sbb tu duit kita dia tak blh bayar..masalah staf dia buat taik tu masalah dia buksn masalah kita...saya syorkan jalan penyelesaian mereka yang belum dapat payment langsung atau baru satu dua kali dapat payment marina bayar balik deposit tu...peserta dan marina boleh berbincang hal ni...kalau marina tak boleh bayar deposit balik persoalannya mana perginya duit kita sebagai peserta...saya dah tak percaya segala alasan dari semua staf GAW....banyak sgt alasan dan helahnya....
Anonymous said…
kalau ada peserta yang cuma dapat rm315 sebulan pun tertunggak......apa lagi yg beribu2.Tak tahulah apa nasib kita semua
Anonymous said…
sekarang apa perlu pelabur seperti kita bertindak.
Anonymous said…
kenapa semua dah senyap......dah ada yg dapat duit ke?
Anonymous said…
kita jgn bertindak dulu..tggu smpai bulan 3.pn marina dh janji nk bayar bulan 3 kita tggu dulu.klu dah smpai bulan 3 tak ada baru kita brtindak....janji mesti dia tunai kan..
Anonymous said…
kita jgn buruk lagi keadaan.....
Unknown said…
harap pn marina bayar dulu yang tertunggak tu dan bulan 3 nanti kita kira lain....dah banyak bulan ni delay
Anonymous said…
Pada pendapatan saya mesti pn marina xmampu bayar yg tertunggak sekali gus.ok je mcm janji dia lanjutkan tempoh pembayaran.kita semua berdoalah agar pn marina berjaya selesaikan masalah dia dan dapat tunaikan janji.
Anonymous said…
Fulamak....hari ni saya beli cili harga RM15/kg....
Anonymous said…
Staff die bgtau byrn akn dibuat dlm bulan 3 or 4. Kontrak baru akn dikeluarkn. Bl dikeluarkn x dibgtau. Kt tgk dl perjanjiannye camne dl. Jd tggule smpei bln 3. Tunggakan x dibagitau plak. Aku rs tunggakan msk dlm kontrak br kot.
Anonymous said…
Staff dia juga bagi tahu pelabur baru payment tak terganggu....Sesiapa pelabur baru yg sepatutnya dapat payment bulan januari nanti kalau dapat harap heboh2kan.Kalau betul PAYING maknanya janji bulan 3 adalah benar......
Anonymous said…
salam semer ada sapa2 ada email address pn marina. sy nak htr spreadsheed yg pernah dia bayar dulu. mana tau ini memudahkan dia. sbb dia kata ada bayaran yg dibuat betindih nampak mcm ok jer tidak ada pun double payment.
Anonymous said…
rasanya pos laju aje atau fax kat opis dia pun ok kot
Marina, mana payment aku??? said…
Ntah lh, mana satu lh yg betul..ada yg ckp bln 3, then ada plak yg ckp bln 4..apa2 pun, byr lh mana yg patut dulu..xkan lh nak tunggu sampai bln 3@4 kot..dh masuk 8-9 bln woooo...kalau tanam cili pun, dh byk kali dh blh tuai hasil tuh...perrggggghhhhhhh....
Unknown said…
saya hanya minta jasa baik pn marina agar tunggakan kita orang dari bulan ogos lalu dapat diselesaikan segera.buatlah macammana pun asalkan payment kita orang masuk bermula januari ni.maksud saya yang tertunggak.untuk bulan mac ni kita kira lain kita org dah teruk tanggung sengsara dari bulan ogos yang lalu.harap pn marina faham dan staf GAW pun faham keadaan orang mcm saya.kita labur banyak projek utamakanlah dulu kepentingan kita.
Marina, mana payment aku??? said…
Tu lh psl..aku pun dh boring dgn semua bermcm2 alasan yg diberi.. Aku pun heran gak, sblum ini bukan main rancak lg komen2 dkt sini..tp skrg, senyap jer memanjang..dh ada yg dpt pymt ker? Bg taw lh dkt kami, taw lh jugak yg GAW masih ada harapan...
Unknown said…
tak ada bayaran apa-apa pun sehingga kini...saya dah sengsara dari bulan ogos lagi..saya harap GAW bayar secepat mungkin dan jgn asyik janji mcm-mcm...
Unknown said…
saya nak tanya kepada semua pelabur yang membaca ruangan ini...apa akan jadi seandainya pada bulan mac nanti masih lagi tiada pembayaran sebaliknya masih lagi ditunda-tunda pembayarannya dan diberi pelbagai alasan?....sebelum ni itulah yang terjadi berbagai tarikh diberi akhirnya apa jadi??????
Anonymous said…
tak payah tunggu bulan Mac.Kononnya pelabur baru xjejas.Katanya ada yg dapat januari.Jadi kat sini ada tak sesiapa pelabur baru yg sepatutnya dapat januari.Kalau dapat tolonglah bagi tahu kat sini.Kalau xdapat maknanya bulan tiga pun xdapat.Elok ...... je semua harta dia
Anonymous said…
Tue la...tp dgr dri org besar dlm bidang pertanian ckp gaw x de masalah n ade yg saman ke atas syarikat tp lawyer hnya bg letter of demand jer....mintak2 la x de apa2....klu dgr dri pekerja2 dia personally dia cakap mungkin akan diselesaikan maslh nie scpt mungkin n dia cakap buat apa sy nak bersubahat klu sy tau syarikat nie dh lingkup....baik sy cri kerja yg x stress tiap2 hri kene angkt tel n ulang benda sama jer.....klu btul ada harapan gaw nie harap2 pn marina bleh bayar duit2 kami blan 3 nie....klu x de para plbur,x mungkin pn marina smpai ke tahap nie....tolong la org melayu sme...
Unknown said…
apa pun pn marina tolong bayar secepat mungkin dan bulan mac nanti jangan ada masalah lagi satu lagi bayaran tertunggak tolong selesaikan sebelum bulan mac.kita orang dah tanggung masalah akibat percaya pada janji-janji pn marina dan GAW sebelum ni...
Anonymous said…
pn marina apa hal ni senyap selepas buat mcm2 janji nak bayar.tp x bayar pun sms pun tak jwb. tlg kesian kat kita dah kita kena banjir teruk kat tganu ni. byk duit nak pakai. tak lah diam tak ada berita ni. apabila kita berjanji kita kena tunAikan. pn marna ini semua amanah org ramai.
Unknown said…
kita sebagai pelabur langsung tak nampak penyelesaian masalah yang dibuat apatah lagi info.payment jauh la....kita pun dah bosal dengan panggilan telefon ni dan sepatutnya pengurusan GAW info dari semasa ke semasa bukan diam.alasan marina diam bukan duduk saja tapi nk selesaikan masalah so apa yang dia dah selesaikan selama ni dah masuk 6 bulan dah.....
Unknown said…
kalau pelabur baru tak ada masalah kenapa kita yang lama ni nak ada masalah pula...apa natijahnya pengurusan yang macam ni....sepatutnya selesaikan masalah kita orang yang tertunggak ni dulu....dari ogos 2012 hingga kini payment langsung tak nampak...dah masuk 2013 masih kita tertanya-tanya....siapa ada info terkini war-warkan disini...
Unknown said…
saya syorkan gaji dan elaun2 pn marina dan staf dia dipotong setengah untuk bayar pada kita pelabur-pelabur ni....dan bagitau kita apa perasaan mereka....itulah perasaan kota orang sejak ogos tahun lalu terpaksa lari sana sini untuk selamatkan diri akibat masalah yang tak patut kita hadapi.
Anonymous said…
Sebenarnya kita merungut kat sini pun xguna...kita marah2 pun tak guna.Baiklah kita semua tumpukan topik kita pada cadangan2 apa nak buat dgn marina ni....tapi sebenarnya kita xleh bincang terang2 kat sini.
Unknown said…
kepada pelabur-pelabur diluar sana siapa yang ada info terkini tolong citer apa citernya skrg....saya perlukan maklumat sebab GAW sekarang banyak mengelak.
Anonymous said…
kepada kawan2 senasib kita tggu smpai bulan 3 ni.kita jgn tension2 sgat..klu kita pikir pun dia tk akan bayar sbelum tarikh yg dia bgitau.skarang kita sabar dulu....lpas pada tarikh yg dia janji tk dpat kita wat la sesuatu supaya dia pula rasa mcm mana peritnya kita.....
Unknown said…
Ntah....dah bosan untuk berckp apa-apa bagi saya....saya dah sukar mempercayai mereka lagi dan bila saya fikir ada lagi manusia mcm tu...apa salahnya mereka beri kita info dan bukan diam dan berdolak dalik.Pn Marina sendiri katakan dia bukan diam saja dan bukan tak dak kerja nak buat.Apa kerja yang dia buat untuk selesaikan masalah kita? yang berjumpa dia ok la tapi pelabur yang jauh dia kena bagi info la sebab ia melibatkan wang yang kita laburkan.Pn Marina kena ingat masalah pelabur sama...Jangan hanya kata dia tahun semua tu dan sedang berusaha tapi akhirnya pelabur lintang pukang dan tertanya-tanya.Kita hargai dia punya usaha memulihkan keadaan tapi sikapnya sekarang akan mula mengeruhkan keadaan lagi
Unknown said…
saya mengharapkan Pn Marina boleh bayar payment kita sekarang dan tak perlu tunggu bulan Mac baru nak bayar apa dalilnya....pelabur baru tak ada masalah pembayaran kenapa kita yang dah sengsara dari bulan ogos tahun lepas nak di sengsarakan lagi dengan penangguhan bayaran.Itupun kalau dibayar dan kita sebagai pelabur pernah dijanjikan dengan janji-janji hampehhh sblm ni.
Unknown said…
Apapun kalau Marina baca artikel-artikel dalam blog ni lebih bagus untuk dia fikirkan segala keadaan.Lagipun kita mana boleh berckp dgn dia dalam phone tak pernah jawab....
Anonymous said…
Yg saya tahu saudara or adik beradik noh omar ,mentri pertnian pown melabur dgn gaw.......dgr dh lama dh....klu ade apa2 yg x elok awal 2 dia dh kena serang...kita tunggu jer la smpi bln 4 nie...diorg pown snyp jer...kira ok la kot.....malas nak pikir dh...tawakal jer...ape dia kene soal kat akhirat nnti
Anonymous said…
betul........dah bosan.
apa pun kita berdoa si marina ni bayarlah duit kita.kesianlah kat pelabur2 ni.kalau yg baru melabur bayangkan satu sen tak dapat lagi.seronok guna duit pelabur. kalau betul si marina nak bayar pelabur baru jgnlah sesama kita berkira sgt.mungkin jumlah mereka ni kecil.Lagi pun pn marina dah usaha nak selesaikan dan janji bayar bulan tiga.kita tunggu ajelah....sambil kita fikirlah apa cara kita nak buat supaya dia rasa apa yg kita semua rasa. kalau noh omar tu melabur hilang semua duit dia pun dia tak kisah....dia bukannya mcm kita.duit dia xluak langsung
rashid said…
rasanya i dah kesan siapa yang menyamar jadi wakil syarikat ini. tunggu ya. result: same IP walaupun komen berlainan. klu i dah boleh decode, i akn update lagi. komen u all ni boleh kesan IP, cma i x pndai nk terjemah. i dah warn awal-awal supaya pakai nama betul bgi yg komen sini. jgn main dengan api, nanti bertambah marak. pasal bayaran, pihak GAW ada lunaskan bayaran untuk org tertentu. nantikan siasatan i. jika betul bulan 3 payment tak gerak, terimalah akibatnya. nanti i update lagi. ingat u boleh sembunyi dri internet ya. klu marina yang menyamar, mmg cari nahas la. mcm tikus masuk mulut kucing! nantikan! awas!
Unknown said…
ada yang menyamar pula...kita dah teruk tanggung sengsara ada pula yang menyamar hampeh betuiiii....
Anonymous said…
unt pengetahuan semer apa yg dijanjikan oleh pn. marina unt bayar bln jan. habuk pun tak ada. dah lah baru melabur satu sen pun dapat. bank tiap2 bulan dah kejar. pn marina tlglah cari jln unt. nak settle masalah kami semer. klu dulu pandai cari pelabur. sekarang pandai2 cari duit bayar balik duit kami.
Anonymous said…
puan marina kita bukan nk keroh kan keadaan cuma nak duit kami..saya harap puan marina boleh la start bayar separuh2 pada pelabur..mana yang banyak lot bayar dulu sparuh tak la kami terasa sangat..ni duit kat bank pun kosong mana la pelabur tk angin...
Unknown said…
siapa ada info terkini hebahkah....sampai bila kita nak tunggu dari bulan julai lagi postpond november pas tu bulan januari pas tu bulan mac....untuk bulan mac pun kita tak yakin lagi...sebab GAW kaya dengan janji palsunya....GAW senang je buat janji yang merana kita....
Blog walker said…
Wanna try this stuff? May be a big help. Let tuan punya blog decide to expose or not. Then, apply akta penyamaran internet. Maybe police or interpol can help to capture if u get some proof. Don't let scammer lies other people if it's true.

"Statscounter.com adalah salah satu site yang menyediakan perkhidmatan visitor counter yang mempunyai ciri-ciri yang sangat menarik. Dengan mendaftar dan memasang widget statscounter secara paparan ataupun di sembunyikan(hide) pada blog, kita sebenarnya dapat mengesan dari mana datangnya visitor beserta IP address. Dengan memaparkan maklumat pelawat secara detail, kita juga mungkin dapat mengesan IP address visitor yang memberi komen berdasarkan masa yang tercatat pada komen tersebut.

Untuk mengesan IP address visitor yang masuk ke blog kita, hanya perlu klik icon Real-Time Stats and Visitor Reports (rujuk gambar) dan kemudian klik pada Recent Visitor Activity. Pada paparan Recent Visitor Activity, kita dapat melihat maklumat yang menunjukkan lokasi, ISP provider, IP address visitor, entry page, exit page dan refering URL visitor yang melawat ke blog kita."
1 – 200 of 238 Newer Newest

Popular posts from this blog

Cara Permohonan Tanah

Proses Tuaian Madu

Kenalilah Madu Kelulut Asli