Projek Lembu Tenusu

Sewaktu dalam perjalanan pulang daripada K. Trg ke Kuantan, aku dan member berhenti sebentar di Mesra Mall Kerteh. Kami singgah sebentar untuk membeli makanan di Burger King. Semasa menunggu, aku berlegar-legar di sekitar Mall tersebut untuk window shopping. Tetiba aku ternampak satu kaunter promosi projek lembu tenusu yang dilaksanakan oleh Prestige Dairy Farm Sdn Bhd.

Aku bila bab projek cam ne memang aku minat nak tahu lebih lanjut. So, bersoaljawablah aku dengan promoter. Berdasarkan maklumat awal yang aku dapat daripada promoter ne, projek ne lebih kurang macam projek pelaburan lintah, ikan keli, serai dan sebagainyalah. Para pelabur akan mengeluarkan wang RM10k untuk membeli induk lembu dan induk tersebut akan diuruskan oleh company ne dengan ikatan kontrak selama 8 tahun.

So, lepas sampai umah, aku surf ler internet untuk mendapatkan maklumat yang lebih lanjut pasal company ne dan modus operandinya. secara brief apa yg boleh dikongsi adalah spt berikut;

Project History

On a very auspicious evening on August 31, 2008, which was also the Independence Day of Malaysia, an integrated dairy project in Ladang Alifah, Batu 14, Jalan Mersing, Kluang, Johore was officially launched by Head (Veterinary Officer), Dairy Section, Livestock Commodity Development Division, Department of Veterinary Services, Ministry of Agriculture & Agro-based Industry, Malaysia.

In 2008, Prestige Dairy Farm (M) Bhd. With full technical support , guidance, and Department of Veterinary Services, PDF are bullish that the project will be a huge success.

Feel free to browse through our website to comprehend an innovative concept of dairy farming.

Prestige Dairy Farm (M) Bhd (PDF) has adopted a new concept of dairy farming to assist the public in becoming dairy farmers without the hassle of being the actual farmers. This program is called EZY Dairy Farming.

Benefits of Ezy Dairy Farming

By participating in EZY Dairy Farming, farmers can benefit from:

Free 3 years livestock replacement scheme

6 months production fees waiver

Free initial farm visit for two persons

Referral rewards

Buy back scheme at the end of the contract

Calf purchase scheme

Business opportunities





maklumat ne aku extract daripada www.prestigedairyfarm.com . Feel free to browse for more info.

Cuma sedikit kemuskilan aku, kalo projek ini berdaya maju kenapa company ne offer kat pelabur runcit cam kite untuk melabur kat projek dia. Bakpe mudahnya company camne jualan securities lembu kat pelabur tanpa mendapat sebarang kelulusan Bank Negara dan tanpa sebarang prospektus. Kalo projek ne boleh bagi pulangan berjuta2, tentu banyak bank yang sudi nak berikan pinjaman untuk membeli induk2 lembu tenusu daripada Australia. or company ne tukar daripada Sdn Bhd kepada Bhd dan jual share kat public untuk cari modal untuk membeli induk2 lembu.

Comments

Popular posts from this blog

Cara Permohonan Tanah

Proses Tuaian Madu

Kenalilah Madu Kelulut Asli